• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Hapag-Lloyd pozyska 10 nowych terminali w Ameryce Północnej i Ameryce Południowej

Niemieckie przedsiębiorstwo logistyczne Hapag-Lloyd uzyskało zgodę chilijskiego organu antymonopolowego na zakup pełnych udziałów w spółkach SAAM Ports i SAAM Logistics. W wyniku tej transakcji niemiecki gigant przejął 10 terminali kontenerowych znajdujących się w obu Amerykach.

03.08.2023, 10:36
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Hapag-Lloyd AG – logistyka i terminale Ameryki Łacińskiej na biznesowym kursie

Hapag-Lloyd AG i SM SAAM SA z Chile podpisały na początku października umowę, na mocy której Hapag-Lloyd kupi 100% akcji SAAM Ports SA i SAAM Logistics SA. Hapag-Lloyd zaczyna dominować na rynkach Ameryki Łacińskiej i Północnej, o które swego czasu musiał walczyć z PLO.

14.10.2022, 20:58
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Nauta remontuje cztery statki dla Briese Schiffahrt [WIDEO, ZDJĘCIA]

Stocznia Remontowa Nauta nie narzeka na brak zleceń. Tym razem swoje statki do gdyńskiej stoczni dostarczył niemiecki armator Briese Schiffahrt GmbH & Co. KG, który posiada blisko 150 jednostek.

30.09.2021, 10:10
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Kolejny miesiąc intensywnych prac w Stoczni Remontowej Nauta [foto, wideo]

Zainteresowanie remontami i przebudowami w gdyńskiej stoczni rośnie wraz z wychodzeniem globalnej gospodarki z stagnacji wywołanej pandemią. Obecnie w dokach i przy nabrzeżach Nauty wykonywane są prace na kilkunastu jednostkach, w tym aż na 6 montowany jest system uzdatniania wód balastowych.

25.04.2021, 18:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Portowe kongestie i rolowanie kontenerów. Nowy rozdział na rynku promowym i ro-ro. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 2-3/2021)

Kolejne dwa tygodnie nowego roku, to kontynuacja silnego trendu podaży ładunków w segmencie przewozów kontenerowych, wzmacnianie warunków frachtowych dla jednostek wielozadaniowych a także ro-ro. Dalszej intensywnej transformacji podlega rynek promowy, który nie dość, że wskutek pandemii został mocno dotknięty, jeśli chodzi o zmniejszone ilości przewiezionych pasażerów, to na dodatek wielu z zachodnioeuropejskich armatorów musiało dokonać istotnych zmian swoich serwisów w związku z Brexitem.

24.01.2021, 17:11
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Hapag-Lloyd podnosi prognozę zysków na 2020 rok

Niemiecki armator kontenerowy, Hapag-Lloyd, zwiększył swoją prognozę zysków, dzięki lepszemu niż się spodziewano czwartemu kwartałowi.

09.12.2020, 21:00
Edukacja Morska, Nauka, Szkoły Morskie, Praca na Morzu

Happening niemieckiego armatora w sprawie marynarzy uwięzionych na morzu

Ponad 400 tysięcy marynarzy z całego świata jest niejako "uwięzionych" na pokładach statków. Kontynuują oni pracę na przedłużających się kontraktach, w pogłębiającym się kryzysie związanym z wymianą załóg, który zagraża handlowi i bezpieczeństwu na morzu. Na problem ten postanowił zwrócić uwagę jeden z niemieckich armatorów, który założył swojemu statkowi wchodzącemu do portu maseczkę.

02.12.2020, 10:28
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Hapag-Lloyd testuje biopaliwa w celu obniżenia emisji CO2

Hapag-Lloyd, niemiecki armator, przeprowadził pierwszy test biopaliw na jednym ze swoich statków w celu zmniejszenia śladu węglowego firmy.

03.02.2020, 18:04
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Hapag-Lloyd wyczarterował miejsce dla swoich jednostek w serwisach Maerska i MSC

Niemiecki Hapag-Lloyd podpisał umowę na dostęp do części serwisów Azja-Europa serwisu 2M składającego się z armatorów Maersk i MSC.

19.01.2020, 19:29
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Hapag-Lloyd kolejnym armatorem wykluczającym transport Północnym Szlakiem Morskim

Hapag-Lloyd nie zamierza wysyłać swoich jednostek Północnym Szlakiem Morskim, mimo szybszego transportu. Niemiecki armator, podobnie jak francuskie CMA CGM, podjął taką decyzję z powodu podwyższonego ryzyka środowiskowego.

07.10.2019, 21:43
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.